mamma-stina

Alla inlägg den 17 februari 2011

Av stina andersson - 17 februari 2011 22:40

Nu sover alla barnen (plus perran och Ice) efter många om och men.

Så nu är jag ifred för första gången det här dygnet.
Det känns faktiskt riktigt jobbigt idag att inte ha fått hämta andan alls!

Men nu väntar jag in ncis så jag får sitta och njuta ifred en stund!

Jag förstår att många undrar hur jag kan vara uppe såhär sent och titta på ncis och sen säga att jag inte får sova!

Men grejen är att varje person (iallafall jag!) måste få vara ifred nån gång under dygnets 24 timmar!

För mig har det blivit till ncis.

Ibland har jag tur och får vara ifred tidigare, men oftast så vaknar Lilly hela tiden och jag får ta henne!

Iallafall...

Nu sitter jag och avnjuter en bit japp (inte bra, inte bra!) och ett glas saft!

Men jag njuter verkligen...!!!  

Nu ncis, sen sova!

Go natt


Av stina andersson - 17 februari 2011 21:12

I sommras var vi till frösö zoo och mådde gott!

Jag tänkte lägga ut lite bilder från dess eftersom

jag just nu sitter och längtar till sommaren!

          

      

Självklart var djuren fort framme för kameran!

De måste ju visa upp sig!


          

Klart att barnen fick åka lite karuseller också!

Men dyrt var det definitivt!


    

Moa tittar på små djuren!


Och det där va lite bilder från frösö zoo, som jag längtar till att få besöka igen!

Hoppas att det snart är halva priset igen *he he*!

Längtar också till man har ork, tid och pengar till att få åka till

djungelhuset! Barnen bara älskar att få åka dit!

Av stina andersson - 17 februari 2011 19:09

Jag ljög imorse! Jag skrev att jag inte skulle städa eller göra någonting vettigt alls!

Idag har jag diskat, kört igång en tvättmaskin (som jag ska hänga snart) och plockat bort (och sopat) både i tv-rummet och i köket.

Jag blev pigg efter att jag sov ca 20min medan Lilly sov och Julia och Moa

såg på en film på rummet.


Det är verkligen på två sätt att de är sjuka!

Det är jobbigt när man inte får sova på natten och man tycker synd om dem.

Men det är också på ett sätt skönt att man kan få vila lite själv när man

inte mår så bra! Men hade de inte varit sjuka så hade jag också fått sova på

natten och då hade jag mått bra!

Som sagt... det är på två sätt!


Av stina andersson - 17 februari 2011 12:41

varit in på 1177.se


såhär stod det:

"Ont i örat hos barn

Ofta värk på natten

Barn som är förkylda kan få ont i örat av att slemhinnorna i örat svullnar. De kan också få värk av en varig inflammation i mellanörat, öroninflammation. Både förkylning och öroninflammation är vanliga infektionssjukdomar hos barn. Ofta vaknar barnen på natten av värken eftersom svullnaden i örat ökar ännu mer när de ligger ner. Det kan kännas lättare att sova med några extra kuddar under huvudet. Detta gäller framförallt äldre barn som ligger stilla.

Andra besvär som kan ge öronvärk är inflammation i hörselgången som leder in mot trumhinnan, en vaxpropp eller besvär med käklederna.



Vad kan man göra själv?

Pappa som höjer huvudänden på dotterns säng genom att lägga kuddar under madrassen.

Om barnet ligger högt med huvudet minskar svullnaden i örat och det gör mindre ont. Ett sätt att höja huvudändan är att lägga in kuddar under madrassen."


Det känns skönt iallafall! Hon har inte sagt någonting mer under dagen, så det beror troligen på förkylningen!!!


Av stina andersson - 17 februari 2011 12:32

Varför kan man inte bara komma igång igen med

viktresan! Varför ska det vara så himla svårt att börja igen??

När vi slutade i slutet av november så hade vi varit utan godis, chips, vitt bröd

och snabbmat i ca 5månader!

Hur svårt ska det behöva vara!

Nej... nu behöver jag någon som tar bort sötsakerna och som ger

mig nyttiga saker att äta!

Någon som piskar mig upp på cykeln!

Som sagt... är lite less idag!

Av stina andersson - 17 februari 2011 10:00

Någonting jag ångrar.
Men vadå? Måste man ångra någonting då?

*hmm* okej.. då ångrar jag att jag åt en bulle igår och att jag kommer äta en glass och säkert lite godis idag!


Nej, nu är det igentligen dax att skärpa sig igen så man slipper

de där extra kilona! Men man är för lat för att börja!

DET ångrar jag... typ!

  

Av stina andersson - 17 februari 2011 09:50

Inatt har både Lilly och Moa mått dåligt!

Jag vaknade klockan halv 4 av att Lilly kräktes över hela mig!

Inte världens bästa uppvaknande... Men jag tror ju knappast att det var bättre för Lilly! Tror iaf inte att det är magsjuka, utan det beror nog på slem i halsen!


Moa har inatt haft ont i örat, funderar på om det kanske är öroninflammation.

Ska kolla med 1177 senare idag, när det är lite lugnare.


Så inatt fick jag sova högst 6 timmar.

Jag är hur super dundrande trött som helst!

Men så kan det vara när man är småbarnsförälder!


Nu ska jag frösöka få i oss lite frukost innan vi ska vila lite till en film!

Idag blir det inget städande och inget gjort över huvudtaget!

Vila och mys med sjuklingar istället...

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards