mamma-stina

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av stina andersson - 16 februari 2011 19:42

Det blev hembakad pizza till middag idag!

Super duper god!

           

Här har vi ingredienserna och pizzan innan ugn.


      

Här har vi trollen som bakade pizzan.

De åt lite också, men de va klent de, mina små sjuklingar!


    

Här är Julias pizza nygjord och super god!


Jag hörde precis världens smäll ifrån barnens rum.

Jag gick dit och kollade vad de var.

Lilly var hos mig, så det kunde inte vara hon!

Nej då... Det var speglarna (2st av 4st) hade ramlat ner!!

Men det gick som tur var bara bra, för de höll!


Nu ska vi gå ner och äta lite kvällsfika. Sen blir det borsta tänderna och kvällsfilm.

De har redan badat och har på sig pyjamas!

Go kväll :)

Av stina andersson - 16 februari 2011 14:18

Igår sa Julia så här till mig:

"Mamma, jag älskar dig så mycket att det nästan blir en korv"


När Julia va liten sa hon nånting i den här stilen:

"mamma, någon har flyttat toaletten för jag når inte till pappret."

Hon var helt seriös!

För ingen kunde ju ha flyttat på pappret!

Av stina andersson - 16 februari 2011 13:45

Nu ska jag ladda upp lite bilder från igår och idag.

från mobilen...

      

Moa, Julia och Lilly fick nyss äta bullar och saft.

Lite lyx får det vara när man är sjuk!


        

Lilly låg och sov i vagnen medan jag, moa och julia myste tillsammans.

Ice låg också och mådde gott!

    

Julia "bajs" teckning och Moas teckning från dagis.

Julia och Moa fick välja varsin sak att ta kort på. De valde sina teckningar...

Då fick de ta ett kort till var. Det blev:

    

balllonger och en leksak.


Här har vi lite fån kort från igår:

      

Moa, Lilly och Julia.


      

Tokiga små bus ungar! Lilly, Julia och Moa.

Och sist men inte minst har vi mig när jag vaggar Lilly i vagnen.

  


Nu har jag lagt upp massor av bilder...

*he he*

då borde jag inte behöva göra det på ett tag va?!


Sitter nu och längtar till sommaren.

För då kan man släppa ut Ice och han faktiskt kan vara ute ett tag.

När det är så här kallt vill han bara gå in på en gång!


Nu är det dax att vila för mig

och ta det lungt...

Av stina andersson - 16 februari 2011 12:00

En bild på mig själv för ett år sen.

ja, det här definitivt lättare sagt än gjort!

De flesta bilderna som finns på både mig och barnen som är över ett år

gammalt finns inte på den här datorn.

Men jag ska kika vad jag hittar..


laddar...


Här har vi en jätte fin!!! På Moa iallafall!

Njae.. jag tror jag får leta vidare...

Duger den här då??

njae... knappast!

Letar vidare IGEN!

   

Här har vi bilden som är mest lik mig!     


Tar en bild som är äldre än ett år... Typ 2 1/2år!  

Den duger iallafall!

 


Av stina andersson - 16 februari 2011 11:57

Nu har Lilly fått krupp. Dessutom är hon riktigt förkyld.

Moa är snorig och hängig.

Julia är snorig och hängig hon med.

Vi hade iaf tur med Julia för det var INTE magsjuka!

Själv har man börjat få ont i halsen... men förhoppningsvis

så kommer det snart gå över...

  

Just nu sover Lilly medan Julia och Moa ligger i sina sängar

och tittar på film.


Inatt hade lilly krupp och var så förkyld att hon bara

skrek. Jag fick somna med henne i mitt knä, sittandes.

Inte så skönt att vakna så, men vad gör man inte för barnen!

Jag hade iaf tur... för Perran var snäll och kom hem för att

ta barnen så jag fick sova nu på morgonen istället!


Nu ska jag vila mig lite innan barnen kanske kommer igång igen.

Men man vet aldrig... de kanske är trötta och hängiga hela dagen!

Ha de bra, kexchokla!

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards