mamma-stina

Alla inlägg under mars 2011

Av stina andersson - 22 mars 2011 16:04

Idag har varit den absolut sämsta dagen på bra länge!

Spillde saft på en duk när vi var på kyrkis. Visserligen med VISS hjälp av Lilly ;)

Sen upp till tandläkaren och där hade barnen spring i benen och kunde knappt sitta still!

Jo, den som satt i tandläkarstolen satt still medan de andra två var spralliga.

Sen for vi till affärn där Julia tjatade sig igenom hela affären om att hon ville ha ALLT!

Sen for vi till Perran för att hämta Ice. Då ÄNTLIGEN blev jag lite glad igen och lugnade ner mig.

Sen hem (äntligen), men eftersom det stormar här så hade det blåst bort saker, ut från gården. Ut i djupsnön och pulsade igenom ca 1 meter djup snö för att hämta igen en pulka.

Slask snö på vägen så man hade tur som tog sig uppför backen och väl uppe på gården hade det blåst ut en massa saker där också. Ur bilen för att ta rätt på dem, sen parkera.

Vid det laget hade jag ONT i fötterna eftersom jag pulsade i djupsnö med gympaskor.

In med barn, hund och påsarna från affärn.

ÄNTLIGEN HEMMA!


Men en sak var bra idag!

Jag såg ca 10 svanar! Då är våren på väg!! *gilla*

Av stina andersson - 22 mars 2011 08:07

Idag bär det av till tandläkaren med Julia och Moa.

Ska nog gå bra det också..

Men först klä på barn, fixa frukost och borsta tänder!

:)

Av stina andersson - 21 mars 2011 21:45

Just nu sitter jag med en buzzning med lovefilm.

Jag ska välja vilka filmer jag ska hyra, gratis ;)

det gillas!

Hoppas bara att det fungerar bra också!


Idag har vi bakat bullar och barnen bara älskade det!!

Här kommer lite bilder:

                     

Alla busarna var super duktiga att baka! Lilly var jätte duktig på att smaka ;)

         

Lilly och Moa gick på högvarv medan Julia somnade till någon minut innan jag fick väcka henne! Hon fick ju inte missa bullbaket!

      

Från tomma formar och en deg till ogräddade bullar på en plåt!


När jag gräddade bullarna så lagade jag mat samtidigt och höll koll på barnen.

Inte det lättaste, men jag brände bara några bullar ;)


Och till sist har vi den färdiga bullen (den enda som blev kvar??)

 

Av stina andersson - 20 mars 2011 22:59

Månen idag... den är stor, men det syns såklart inte här ;)  

  

Lilly gumman

Moa snurrar runt, runt med sin klänning!

 

Någon som kan gissa vad Julia ska bli när hon är stor? 

Ninja va?? ;)

Pappas lilla flicka!!! Extra nöjd när hon är med pappa OCH får hålla en skruvmejsel också! *hi hi*

    

Iceingen är ju också med i krokarna!

 

Lilly när vi är ute vid grillen

 

Grillen

 

Nu ikväll innan de skulle gå och lägga sig

Av stina andersson - 20 mars 2011 22:30

Först var vi på 5-års kalas och åt massor av tårta och busade super mycket!

Ja, inte jag då såklart... men barnen busade på som vanligt!

Jag var lugn som vanligt! ;)

Efter det for vi till mina svärföräldrar där vi grillade med dem och Perrans syskon (alla utom 1)....

Vi for därifrån ca klockan 8 tror jag det var.

Sen hem, lägga barn och titta på big brother.


Lilly, Moa och perran sover.

Ice skäller nere i tv-rummet på någonting utanför medan Julia inte kan somna.

Jag ska alldeles strax gå in och läsa en bok för henne så att hon lugnar ner sig lite!

Vi har haft en mycket härlig och social dag med mycket skratt och mys!

Tack för en trevlig helg alla inblandade!

Av stina andersson - 19 mars 2011 21:32

Jag har funderat på det här...

Det är så himla ofta man hör att unga som får barn får många dumma kommentarer! Att de får höra att "barn inte ska ha barn" och att de är för unga.

Men jag förstår verkligen inte själva grejen...

Det beror ju verkligen på hur mogen man är som person...

Jag har aldrig fått någon kommentar om att jag var för ung eller liknande och

mina färäldrar var hur glada som helst när de fick reda på det! (Per-Arnes också!)


När vi fick Julia var vi 19år och hade då varit tillsammans i 3år.

Vi kände varandra väl och visste redan då att vi skulle leva hela livet tillsammans!

4 1/2 år senare är vi lika kära och har tre underbara flickor och en super härlig hund! 

Så varför ska man dömma de som är unga som får barn.

Kan de inte bara vara precis som jag var!

Av stina andersson - 19 mars 2011 18:44

Lördag, äntligen!

Idag har vi myst hela dagen. Tittat på spiderwick med barnen. Men den är för läskig för dem så de fick blunda igenom halva filmen ;)

Men de är nöjda iaf och vi fick se en bra film!

Till filmen åt vi chips, godis och dricka.

En riktigt mysig lördags kväll!

Jag drack lite cola också och det får jag definitivt sota för!

Jag är alldeles snurrig och grötig i huvudet. Trött hela tiden och orkar ingenting.

Kan man vara allergisk mot socker på det här viset?

Verkar iaf som att min kropp säger ifrån så fort jag får i mig för mycket socker!

Men nu har jag fått känna hur man inte vill må, så nu kan jag vara utan det igen!!!


Undrar vad det är på tv ikväll då...

Hoppas det är en bra film...

Nu ska jag kika in på tvplaneten.se och se efter!

:)

Av stina andersson - 18 mars 2011 19:04

Nu är äntligen vardagen slut!

Och vi tog verkligen en rejäl vardags dag idag!

jag och ungarna har stor städat vardagsrummet och fräschat upp det.

Fixat så att man trivs där inne helt enkelt!

tagit ut en möbel och dammsugit mest överallt!

Dammtorkat och torkat golv!

 

Min älskade Julia dammsuger köket!

Sååå skönt att de fortfarande vill hjälpa till när man städar.

               

Alla fick dammtorka.

Men det gick nog bäst för Lilly för hon dammade bara av sig själv!

 

Moa dammsög soffan och Lilly dammsög... ja såklart... sig själv!

       

Men allra roligast var nog att sitta bakom dammsugaren där det blåser! :D


Ja... vad har vi mer gjort idag...

Lagat fredags mat. Det blev kött, pommes, bea och kokta grönsaker! *lyx*

En stund efter maten hade vi lite fredags mys!

Då satte vi oss allihop i vårat nystädade tv-rum och spelade lite wii. (mario kart och  donkey kong returns.)

Riktigt roliga spel båda två!

Barnen fick äta lite pringles och lite cola medan jag så fint tittade på ;)

Men jag är inte alls sugen, så det rör mig inte ens i ryggraden.

Skulle jag helt plötsligt bli sugen skulle jag göra lite dipp eller lite pop korn!

Sen byggde jag en koja på deras rum som de nu har te-party i!

Själv ska man alldeles strax lägga dem för natten, men jag tror faktiskt att de ska få bada idag... Så nu drar jag :)


Ja just det... här är Lilly när hon sov bredvid mig igår... sötnosen min!

  

Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards