mamma-stina

Alla inlägg under mars 2011

Av stina andersson - 18 mars 2011 09:01

Just nu hör jag ungarna inne från deras rum skrika:

"imorgon är det lördag! Imorgon är det lördag!" *hmm*

Jag tror nästan att de längtar efter lördagen just nu...


men vad ska vi göra idag då?

Jo... jag vet inte!

Min mamma ska komma hit en sväng, det är i princip det jag vet.

Annars är det det vanliga! Alltså diska, tvätta, städa, klä på barn, göra frukost m.m m.m

Men allra först ska jag ligga en stund till i sängen!

Härligast på hela veckan är när man kan få ligga kvar i sängen en stund och bara dra sig sakta upp! *gillas*

Go morron!

Av stina andersson - 17 mars 2011 22:24

Vad har hänt ikväll då...?

Jo... ikväll var vi ner till svärmor och svärfar,fast svärfar var sjuk så vi träffade inte honom.

Där nere träffade vi perrans syskon och syskon barn, fast inte alla.

Också åt vi semlor... fast inte jag då såklart!

Jag gillar inte semlor och dessutom ska jag inte äta onyttiga saker!!!

Nej, jag njuter för mycket av att må bra igen!


Här ligger alla utom jag och Julia och sover just nu.

Julia sover inte för att hon somnade på vägen hem därifrån medan jag tittar på big brother och bloggar samtidigt..


För ca 1 timme sen hörde vi hur Ice blev skogs tokig ute...

perran fick gå ut och titta vad det var...

Det var en räv! De hade t.o.m rykit ihop. Hoppas verkligen att det inte var en skabb räv eller iaf att inte Ice får det!

Annars blir det skabb-spruta för hans del!


Tack och adjö, korv med brö!

Av stina andersson - 17 mars 2011 22:18

När vi satt i bilen nu ikväll så såg vi månen, stor och fin!

Då sa Julia:

"men mamma, vi måste tvätta månen, den är smutsig!"

Ja men visst... hon har så himla rätt! Om man tittar på månen så är den inte hel färgad utan den har "små prickar" på sig!

Gull ungen min ska alltså bli astronaut (stavning?!) och flyga till månen för att

städa månen! :)

Av stina andersson - 17 mars 2011 15:28

Alldeles nyss kom moa fram till mig och strök mig på kinden.

Sen sa hon:

"Men mamma... Du har ju bytit hår!"

Jag färgade håret för ett tag sen och inte förrän nu kom hon på det   

  

Av stina andersson - 17 mars 2011 12:39

Imorse lämnade jag och Lilly barnen på dagis.

Julia var inne och Moa var ute.

De var riktigt glada idag för att det var dagis!


Sen for vi på affärn, till Perran, tillbaka till affärn för att handla till Perran

och sen hem igen.

Lilly somnade nästan när jag bar henne uppför trappan så henne fick jag lägga

på en gång! Hon sover fortfarande.


Jag har precis kört igång en tvättmaskin, plockat ur diskmaskinen, plockat i diskmaskinen, plockat ner den torra tvätten både uppe och nere, rensat in den torra tvätten i garderoberna och rensat strump lådan. (alltså den med en-strumpor)

Nu sitter jag och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar för jag har massor av energi och ingenting att slösa bort den på ;)


Är bara SÅÅÅ himla skönt att jag har slutat äta socker!!!

Jag mår hundra gånger bättre nu när jag äter rätt och cyklar lite på

kvällarna! Skönt med energi igen!

Av stina andersson - 16 mars 2011 20:51

Oj oj oj

Idag har det hänt grejor här i huset!

Jag har städat (storstädat) vårat sovrum, barnens rum, köket, hallen och

vardagsrummet! Alltså nästan hela huset!

Nybäddat i alla sängar och det luktar LJUVLIGT!

Sen har jag dessutom kört två tvättmaskiner, hängt tvätten, plockat in den rena tvätten i garderoberna och diskat två maskiner.

Sen fick Perran fara iväg nu på kvällen också så jag fick ta

läggningen själv.

Har badat barnen, tagit på pyjamas, ätit kvällsfika, borstat tänder, lekt och nu ligger de i sina sängar.

Moa och Lilly tvär slocknade medan Julia fortfarande tittar på kvällsfilmen..

Sen när de två yngsta hade somnat gick jag ner och cyklade ca 15-20min.

Jag vill igentligen duscha ikväll också, men det går inte så länge Perran är borta ifall barnen skulle vakna precis då.

Just nu ska jag titta på greys anatomy!!! ÄNTLIGEN!!!

Tack å hej leverpastej


     

Lite bus bilder från ikväll

       

      

Moa och Julia leker med huset som vi tog in när de fick byta leksaker häromdagen!

Ritigt bra grej som de uppskattar!


       

Moa, Julia och Lilly precis när vi höll på och bäddade rent i Moas säng.

  

Och självklart ville Ice vara med på ett hörn så han la sig och sov i fönstret!


Av stina andersson - 15 mars 2011 21:55

Jag tror faktiskt att jag börjar med de tre prinsessbilderna

som jag igentligen skulle lägga upp igår. Men tyvär tog mitt batteri slut

på mobilen. Men nu är den laddad och här kommer bilderna.

       

Mina söta prinsessor!


Här är bilderna ifrån när Julia och Moa var på dagis. Alldeles innan jag somnade!

    


Idag gick jag och barnen ut på altan och drack varm oboy.

        

Julia, Moa och Lilly som dricker varm oboy.


Sen tänkte vi äta korv med bröd ute till middag, men det

blev för kallt och sent för det!

Men korv med bröd inne gick lika bra!

Sen har barnen badat och tagit på sig pyjamas

          

Julia, Moa och Lilly som är nybadade!


När vi hade lagt alla barnen så var jag super duktig och gick ner och

cyklade medan jag tittade på navy cis.

Jag cyklade faktiskt ca 40min!

Lär ju kännas så där lagomt ont i benen imorgon   


 Nu sover alla barnen, Per-Arne och Ice.

Själv ska jag kika lite på big brother innan jag ska sova!

Go natt  

Av stina andersson - 15 mars 2011 15:30

Imorse funderade jag på om det skulle bli kyrkis eller inte...

jag var så himla trött så det lutade mot att jag skulle vila bort dagen.

MEN ICKE :) Till Lillys fördel blev det kyrkis.

Det var välldigt kul på kyrkis.

Mycket prat med mammor och faktiskt en del pappor också!

Super roligt att en del pappor "vågat" sig dit!!!  

Lilly var super blyg på dagis ungefär tills vi skulle åka hem.

För då blev det liv i henne och spring i benen :D

Sen for vi hem och sov en stund. Jag sov en halv timme och Lilly sov en timme ungefär.

Sen hämta barnen på dagis och nu är vi hemma igen...

Barnen leker så snällt på rummet medan jag sitter en stund vid datorn.

Sen ner och laga middag.. tror det får bli köttbullar idag...

Men jag har inte kikat i frysen vad det finns där :)


Funderar på att man kanske ska gå ut en stund med barnen i solen. Det är så himla fint väder ute, men tyvär kallt!

Man får väl se...


Till startsidan:

Tryck på "mamma-stina" högst upp på sidan

Besöksstatistik

Presentation


Julia, Moa och Lilly är mina söta små trollungar. De gör hyss hela dagarna, men är väldigt snälla ändå :D

Länkar

Omröstning

Hur många barn har du?
 inga
 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 10+

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards